SEO po slovensko

SEO po slovensko

Čas branja: 6 minut
Slovarček:
SEO = search engine optimization 
oz. optimiziranje spletnih strani, 
da se čim višje uvrščajo v iskalnih 
rezultatih v guglu.

K temu zapisu me je spodbudila zanimiva, a kratka razprava v eni izmed FB skupin pred časom.

Gospa, reciva ji kar Bleferka, objavi svoj zapis o tem, kako se je treba iti biznis v sodobnem svetu in našteje 5 napak, ki jih podjetniki delajo na spletu.

Vsebinsko je bil zapis korekten in poln informacij, a kaj, ko je bila vsebina v gromozanskem neskladju s prakso same avtorice. Bralce je pozvala, naj ji pišejo na Gmail naslov. Že samo to dejstvo mi je ustnice potegnilo skupaj, kot bi ugriznil v nezrelo limono.

Če želiš izvedeti, čemu je izjemno slaba ideja, da uporabljaš brezplačne naslove za biznisiranje, si preberi blog prispevek, v katerem obdelam to tematiko.

Najbolj tragikomično pa je bilo dejstvo, da je kot eno izmed največjih napak navedla tudi »spletne strani, ki ne prodajajo.«

In pazi zdaj: ko sem obiskal njeno spletno stran, se mi je pokazalo dobesedno tole: 404 Error – Page not found.  Nekaj dni kasneje je bila situacija za mišjo dlako boljša (lahko vidiš v screenshotu), a še vedno po svoje tragična.

Tisti »Hello World!« zapis dobesedno kriči po šibovi palici in nagi riti.

Gospa Bleferka niti sama sebe ne uboga in se ne drži tega, kar drugim prodaja. Kako misli komurkoli kaj prodati?

DOMOV 
PRIJAVA 
POSTS 
O MENI 
domovl 
SPLETNI TECAJI v 
STORITVE 
BREZPLACNI VODICI 
Search 
BLOG 
KONTAKT 
22 AUGUST 2019 
MarketinSko svetovanje 
9 JULY 2019 
Hello world! 
Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then 
start writing! 
RECENT POSTS 
MarketinSko svetovanje 
Hello world! 
RECENT COMMENTS 
A WordPress Commenter on Hello world!

SEO bleferji

Skratka, tale zgodba naj bo kot uvod o druge vrste blefiranju. O blefiranju na področju SEO – search engine optimization oziroma optimizaciji spletnih strani za iskalnike. Tovrstno blefiranje mali podjetniki še toliko težje razpoznajo, ker se celotnega SEO področja drži nek pridih mističnosti.

In prav to nekateri igralci na trgu precej dobro izkoriščajo.

Naj za ilustracijo napišem še primer SEO blefiranja.

Sedim na kofetu z gospodom, ki je pred kratkim šel »na svoje«. Predvsem dela social, karkoli že to pomeni, ukvarja se pa tudi z optimizacijo za iskalnike.

»Hej, daj mi povej, kaj s področja SEO narediš za svoje stranke,« sem zvedav.

»No, v wordpress namestim Yoast, če še ni. Nato pa poskrbim za besedila. Jih napišem ali popravim tako, da so v Yoastu zelene pike.«

In vesolje se je zdrznilo.

Reciva bobu bob: to ni SEO

To je osnova osnove, ne pa SEO. Ko greš iz WCja si umiješ roke – tako je default obnašanje, osnova higiene, nekaj, o čemer se sploh ne sprašuješ, ker pač narediš po avtomatizmu.

Yoast in »zelene pike« so tak avtomatizem, nekaj, kar mora vsakdo početi. Nikakor pa to ni search engine optimizacija.

Disclaimer: nisem SEO strokovnjak

Čeprav lahko s precej veliko gotovostjo zatrdim, da vem o SEO tematiki več kot 80% tistih, ki v Sloveniji prodajajo tovrstne storitve zunaj agencij, pa sebe ne prištevam med SEO strokovnjake in se nikakor ne upam prodajati kot SEO mojster.

Zakaj? Zato, ker se zelo dobro zavedam, česa vse ne vem. Bleferji na tem področju pa ne vedo niti tega, česa ne vedo. Vsekakor pa zanje to ne sme biti opravičilo.

Kdo je SEO blefer v Sloveniji?

Direkt: nekdo, ki nima poglobljenega znanja o tem, kako deluje internet, kako deluje svet iskalnikov, nekdo, ki ne vlaga v top-shit orodja, ki jih uporabljajo pravi SEO strokovnjaki …

Ta orodja mnogokrat niso poceni, so pa, kot omenjeno, top-shit in zato uporabniku resnično prinesejo veliko dodano vrednost.

Vsakdo, ki ti bo obljubil, da boš v nekaj tednih na vrhu, je blefer, sploh če gre za zelo konkurenčno nišo, v kateri se drenja ogromno »igralcev«. In preoptimiziranih trgov v Sloveniji je kar nekaj. Na področjih kot so računovodstvo, postavitev spletnih strani, pohištvo ipd. bo zelo težko prilesti na vrh organsko. Tam bo najbrž treba začeti kar takoj plačevati oglase, kajti le ti te postavijo na vrh strani med oglase – če si seveda pripravljen dovolj plačati.

Kako izbereš pravega SEO strokovnjaka?

Naj ti našteje reference, ki so imele rezultate z njihovo SEO optimizacijo. In nato moraš narediti najpomembnejši korak: dejansko pokliči nekaj teh referenc in se direktno pozanimaj o rezultatu mojstra, o katerem razmišljaš, da ga najameš. Ne nazadnje gre za tvoj denar, ki ga vlagaš v svoj nadaljnji razvoj posla.

Vprašaj ga, katera orodja uporablja pri svojem delu. Če ne zna našteti, ne uporablja ali pa sploh še ni slišal o npr. Ahrefs, Semrush, SerpChecker, Moz, Google Search Console ipd., če ne zna uporabljati in brati google analitike, potem si na dobri poti, da si naletel na bleferja.

Tehnični del SEO optimizacije

Optimizacija za iskalnike je stalna bitka. In vedno je odprtih več front, na katerih se je potrebno boriti.

Na eni strani bojnega jarka imaš iskalnike, kot so Google, Bing, Yahoo, DuckDuck, ki pač postavljajo svoja pravila in ta podjetja so navadno zelo skopa s podatki o tem, kaj moraš narediti, da prilezeš na vrh.

Na drugi strani pa imaš svoje konkurente, ki počnejo točno to, kar hočeš sam, torej iščejo načine, kako se za iste stvari uvrščati čim višje.

Mesarsko klanje, torej. Sploh, če želiš biti na vrhu v Sloveniji in to za ključne besede, ki so pri nas preoptimizirane in sem jih malo prej omenil.

SEO je torej tek na zelo dolge proge, s precej negotovim rezultatom. Če je včasih veljalo, da so bili prvi dobri rezultati nekako po treh mesecih, nato po pol leta, pa bo danes zaradi vse konkurence in sprememb potrebno trdo delati kar kakšno leto, če ne še več, da se bo tvoja spletna stran začela za želene keyworde uvrščati pri vrhu prve strani.

Moje skromno mnenje: vlagaj v vsebine

Ne imej na strani vsebin, ki so pisane za iskalnike, njihove algoritme, robotke in kar je še te avtomatizirane navlake. Piši, riši, snemaj in ustvarjaj vsebine, ki bodo koristne za tvoje stranke, tvoje sledilce.

Algoritmi iskalnikov že dolgo uporabljajo principe strojnega učenja in umetne inteligence in vedno bolj znajo razpoznavati tiste vsebine, ki so pisane za ljudi od tistih, ki so pisane za iskalnike. In slednjim vsebinam se na dolgi rok ne bo dobro pisalo.

Zato sem prepričan, da je edina prava strategija, da ustvarjaš vsebine, ki rešujejo prave probleme resničnih ljudi.

Ne veš, kako bi se lotil? Piši mi, pa se bova pogovorila, kje ti lahko pomagam s svojim talentom pisanja besedil.

Kaj lahko narediš sam?

Par stvari pa vseeno lahko sam urediš na spletni strani, če imaš dovolj jajc. Vsekakor preden karkoli počneš naredi backup svoje spletne strani. Minimum: na svojem hostingu prenesi vse datoteke ter izvozi SQL bazo.

Hitrost spletne strani je pomembna

Google že dalj časa ponavlja, da je hitrost odpiranja spletne strani pomembna, še posebej na mobilnih napravah. Nekaj truda boš moral vložiti v to, da se bo tvoja spletna stran odpirala hitro na telefonih. Pozabi na desktop. Mobile šteje vedno bolj.

Shoping lista za tehnični del on-site SEO

Poglejva nekaj tehničnih elementov, ki jih moraš urediti, da boš imel spletno stran čim bolj urejeno in hitro, da ne boš po nepotrebnem izgubljal točk:

  • vklopi kompresijo HTML na serverski strani. Če si na shared hostingu in cPanel, je to precej preprosto opravilo.
  • vklop keširanja (cache) na strani strežnika. V Wordpressu ti to naredi npr. plugin Fastest Cache.
  • Uredi datoteko robots.txt. Pazi, da v WP nimaš izklopljenega indeksiranja. Napaka, ki sem jo že velikokrat opazil.
  • ali obstaja sitemap.xml? Namesti Yoast SEO, ta bo sam uredil tako, kot je treba.
  • objavi sitemap v Google Search Console.
  • meta podatki so še vedno pomembni, zato jih dodajaj povsod, kjer jih lahko. Yoast SEO plugin ti pri tem pomaga.
  • optimiziraj velikost fotografij. Ne nalagaj na strani fotk, ki so večje od tega, kar potem prikažeš na strani. Če je originalna fotka velika 3000×4000 pikslov in reciva, da je težka 5 megabajtov, in jo v blogpostu »pomanjšaš« v urejevalniku vsebine, se bo morala še vedno prenesti celotna slika, torej 5 MB. Če je »pomanjšana« fotka široka kakšnih 500 pikslov, jo dejansko pomanjšaj na 500 pikslov. Kar naenkrat bo treba prenašati kakšnih 20 KB, namesto 5 MB. Gromozanska razlika, ki veliko doprinese pri hitrosti nalaganja.

Shopping lista za vsebinski del on-site SEO optimizacije

  • če imaš fizično lokacijo verificiraj svoj biznis pri Googlu in čim bolj izpolni podatke v Google My Business.
  • naredi domačo nalogo in analiziraj svojo nišo z vidika ključnih besed, ki se v niši uporabljajo (Ubbersuggest je brezplačen) in nato piši okrog teh ključnih besed in fraz.
  • piši poglobljene in razmeroma dolge članke. Statistike kažejo, da danes ni več dovolj 500 besed, marveč 1500 ali več.
  • bodi konsistenten in reden. Če objavljaš enkrat tedensko, potem dejansko objavljaj enkrat tedensko in ne delaj nepotrebnih premorov (ja, vem, sam nisem dober zgled).
  • nočna mora marsikoga (tudi mene): prični objavljati video prispevke;
  • poveži članke na svoji spletni strani z internimi linki. Kjer je smiselno polinkaj med seboj članke iz svoje zakladnice vsebin. Tudi stare članke popravi in jih poveži z novimi, kjer se pač da.
  • piši gostujoče bloge na sorodnih spletnih straneh.

O optimizaciji za spletne iskalnike se da pisati še precej. A naj bo to dovolj za tokrat.  Ko me naslednjič pojezi kakšen izmed bleferjev, se pa razpišem znova.

P.S.: Zajel sem le dva vidika on-site optimizacije, ki ju v marsičem lahko urediš sam. Obstaja pa še bolj pomemben vidik off-site optimizacije, v kateri se pa boriš za pridobitev čim več kakovostnih backlinkov na tvoje spletne strani. Če rabiš kakšen hiter nasvet ali pomoč, mi piši.

Še boljšo idejo ti dam: prijavi se na mojo mailing listo, da boš redno dobival moje prispevke. Je čisto preprosto: samo v spodnji obrazec vpišeš svoj mail, pa je.