matic@bizkorner.siGSM: +386 41 364 023
Brez dlake na jeziku o BNI poslovnem mreženju

Brez dlake na jeziku o BNI poslovnem mreženju

Čas branja: 6 minut

Si že slišal o BNI? Če furaš biznis, potem je nekaj verjetnosti, da si o tem pojavu že nekaj slišal ali pa si slišal kakšno šepetanje po podjetniških kuloarjih. Sam sem bil približno 4 leta član in v tem času sem dodobra spoznal delovanje BNI, vseh principov, ki se jih ta organizacija poslužuje in zato ti lahko iz prve roke napišem par stvari.

Če te je kdaj mikalo ali pa te še mika, da bi se včlanil, potem moraš prebrati spodnje vrstice, ker so pisane iz osebne izkušnje.

Gre za poslovno mreženje

BNI je kratica za Business Networking International. Prvo BNI skupino je leta 1985 ustanovil ameriški poslovnež Ivan Misner. Od takrat se je ta organizacija za poslovno mreženje kar precej razširila po svetu in je že zadnjih 10 let prisotna tudi v Sloveniji. Na globalnem nivoju si člani letno izmenjajo za 15,5 milijarde poslov, kar ni zanemarljivo.

V BNI se prakticira poslovno mreženje, kar je nekaj povsem drugega kot mrežni marketing (kot ga morda poznaš pri Herbalife ali Tupperware in drugih).

BNI lingo

Znotraj BNI se je izoblikovalo malce specifično izrazje, ki je neposvečenim težko razumljivo, ko pa si enkrat član, ti v razmeroma kratkem času postanejo stvari precej jasne in se lahko hitro vključiš v vse pogovore.

Poglejva nekaj teh posebnih izrazov:

Givers gain – kdor daje, pridobiva. To je osnovni moto, ki se ga v originalni obliki ali v prevodu znotraj BNI sliši vsak dan. In to večkrat. Predstavlja najosnovnejši credo vsake skupine. Temelji pa na prepričanju, da smo lahko poslovneži uspešni le, če znamo pogledati okrog sebe in pomagati drugim s svojim znanjem, svojimi kontakti, …

Redni tedenski sestanek. Skupina se dobiva zjutraj enkrat na teden, vsak teden, 52 tednov v letu. Sestanek je sestavljen iz treh delov: neformalni del (15 minut do pol ure pred sestankom), strukturiran formalni del (eno uro in pol), poslovni zajtrk (pol ure do eno uro). To je redna tedenska mantra vsakega resnega BNI podjetnika.

Napotnica. Ne, nima nobene zveze z zdravstvom. Gre za najbolj pomembno stvar, zaradi katare praktično vsi člani radi hodijo na redne tedenske sestanke. V angleščini temu rečejo “Refferal slip” in najbrž v slovenščini res ni boljše ustreznice. Ko dobiš napotnico, se članu zasvetijo oči. Zanj to predstavlja morebitno poslovno priložnost. Ampak pazi: gre za “ogreto” priložnost in ne za kvazi priložnost. Če vsi delajo, kot je treba, potem bodo na drugem koncu, ko jih boš poklical, že vedeli kdo si in zakaj kličeš. Napotnice oddajajo člani drugim članom, ko so ti nekje zaznali poslovno priložnost. Napotnica pa seveda še ne pomeni, da si posel tudi dobil. Ampak to je itak tvoje delo, da torej zaključiš napeljan posel pri predhodno ogreti stranki. Veliko lažje, kot da sam delaš vse od začetka.

Zahvalna kartica. Ko enkrat pokličeš kontakt, ki ti je bil zapisan na napotnici, se domeniš za morebiten sestanek in na koncu izvedeš posel in ga (to je pomembno) dobiš tudi plačanega, je čas za zahvalno kartico. Ta potuje v obratnem vrstnem redu – pride od člana, ki je dobil napotnico in je namenjena tistemu, ki je dotično napotnico napisal.

Statistika. Metrike so baje pomembne povsod v življenju in tudi v BNI so. Meri se vse: koliko napotnic si oddal, koliko posla si prinesel v skupino, koliko posla si iz skupine dobil, koliko izobraževanj ti je uspelo opraviti. Na koncu tega kompleksnega seštevanja, deljenja, odštevanja, množenja je ena številka, ki ti pove, koliko si uspešen. Namenjena je seveda motivaciji.

Zeleni član. Vezano na statistiko. Samo par preprostih stvari je treba, pa si “zelen”. Vsak teden biti na sestanku, oddati eno napotnico na teden, opraviti 1-na-1 sestanek z enim izmed članov in se enkrat na pol leta udeležiti izobraževanja.

Ena na ena sestanki. Če hočeš svoje sočlane spoznati, jih moraš obiskati v njihovem okolju in na rednih tedenskih sestankih definitivno ni dovolj časa, da bi spoznal podjetja vseh članov, kaj se dogaja v njihovi firmi, kaj prodajajo, kaj delajo … Nekako velja, da samo če dobro poznaš ljudi s katerimi delaš, dobro zaznavaš poslovne priložnosti zanje.

Okej, osnove sva dala skozi. Predstavljam pa si, da si o BNI slišal marsikaj. Ej, vse je res! 🙂

Pojdiva kar po vrsti.

BNI je piramida

Ja, res je, ampak ne v takem smislu, kot se govori. S tem, ko si se včlanil si dobil ekipo 20, 30, 40 ljudi, ki ti vsi skušajo na naslednje redno srečanje prinesti napotnice. Skratka, vsi se trudijo, da bi ti dobil posel. Ne nazadnje si z vsako napotnico in vsako realizacijo posla popravljajo statistiko. In če si dober v tem, kar počneš, si začneš graditi svojo piramido … na vrhu si ti, potem je član, ki ti je prinesel posel, nato je stranka, ki si jo odlično oskrbel in ker je ta stranka zadovoljna, te bo, upajmo, priporočila še drugim. No, si zagledal piramidno strukturo?

Zdaj pa pozor: nobenih provizij ni treba nikomur plačevati. Pravzaprav so celo prepovedane. Kar pomeni, da tista tipična predstava o MLM piramidi pade na tej točki. Ker BNI pač ni tovrstna piramida. Gre za piramido zaupanja in kredibilnosti.

Tvoj cilj v BNI skupini ni, da boš prodajal drugim članom v skupini. Ja, delaš tudi to, vendar to ni primarno. Tvoj cilj je, da prodaš čim več njihovim strankam, takim, ki jih bodo oni ogreli zate. Priporočilni marketing, torej. O tem, kako deluje priporočilni marketing sem že pisal. Priporočam, da si prebereš.

BNI je sekta

To lahko kar precej slišiš predvsem od tistih, ki nikoli niso bili člani ali pa so se udeležili enega sestanka in so jih zmotili lastni predsodki. Kajti, če pogledava z nekaj distance, potem je res čudno, da ljudje ploskajo en drugemu, da se rokujejo, klepetajo, pijejo kavo, zajtrkujejo in skratka furajo vsak svoj biznis in delajo denar. Da to lahko počneš, je treba imeti prav poseben mindset, oziroma miselno naravnanost. In v BNI jo dobiš. Dobiš mindset, ki ti omogoča, da lažje in več služiš s tem, kar delaš.

BNI je drag

Spet ti moram pritrditi. BNI je zelo drag. Izjemno drag. Treba je dati nekaj svojega časa. Zdaj te malo kibicam, seveda.

Dajva čim prej na stran finančni del, da lahko potem še kaj resnega rečeva.

  • 150 EUR – vpisnina, ki jo plačaš samo prvo leto
  • 700 EUR – letna članarina
  • cca. 10 EUR na vsakem sestanku – to so stroški najema prostora in zajtrka
  • cca. 10 EUR – izobraževanje (stroški najema prostora, kava, rogljički ipd.). Če se držiš minimalnih zahtev, je to 20 EUR na leto.

Ko to malce zračunava, prideva do zneska 1.240 EUR na leto plus 150 EUR prvo leto za vpisnino. Za ta denar pa dobiš prodajno ekipo sestavljeno iz 20-40 članov, tedenske poslovne priložnosti, go-getter mindset, ki ti omogoča poslovno rast, izobraževanja.

Pa dajva ta strošek postaviti še v perspektivo kakšne alternative. Za običajen enostranski oglas (ena objava) v reviji, ki ima vsaj približno nekaj branosti, boš dal več denarja, kot ga nameniš v celem letu za BNI.

Če svoj biznis vsaj približno resno jemlješ, ti ta investicija ne bi smela delati preglavic.

Kam gre tisti denar iz članarine?

Glej, napisal sem že, da za ta denar dobiš praktično in uporabno marketinško storitev. Metodo, ki pije vodo in prinaša rezultate. Brezveze je zato razmišljati, kaj BNI Slovenija dela s tem denarjem. A se kdaj vprašaš, kaj Telekom dela s tvojo GSM naročnino?

BNI ti da preizkušeno metodo poslovnega mreženja, odlična brezplačna izobraževanja, prodajno ekipo in veliko poslovnih priložnosti.

Ampak, da ti vsaj deloma odgovorim na vprašanje, ki te tako zelo muči: BNI je franšiza, zato gre del tvoje članarine franšizorju, potem imaš še nekaj zaposlenih v sami pisarni BNI Slovenija, nekaj malega pa dobi še tako imenovani DC (director assistant), to je tisti, ki je vložil ogromno energije in časa, da je na kup spravil dovolj ljudi za delujočo skupino, in jo aktivno spremlja. In ne mi zdaj začeti o piramidi, ki si jo najbrž ravnokar zagledal. Tako se dela posel – skozi partnerje – in če morda svojega biznisa še ne furaš na ta način, ti predlagam, da pogledaš tudi v tej smeri.

BNI ni efektiven

To je še ena izmed stvari, ki držijo kot pribito. BNI sam po sebi ni efektiven. Problem slovenske mentalitete je v tem, da mislimo, da se bomo usedli na stol na sestanku in nam bo vse prineseno na pladnju, pa še država bo za nas poskrbela.

Če v BNI nisi aktiven, je izguba denarja in časa. Pa ne samo v BNI. Če nočeš biti aktiven, je boljše, da se posla sploh ne greš. Treba je minglati, mrežiti, treba je hodit na sestanke, kavice, kosila, treba je razmišljati o tem, kaj lahko v skupino prineseš in ne o tem, kaj bodo drugi tebi prinesli. Slednje pride takrat, ko začneš razmišljati o drugih in o tem, kako jim lahko pomagaš. In seveda moraš kvalitetno opravljati svoj osnovni posel, pa naj bodo to storitve ali prodaja konkretnih izdelkov.

Mimogrede. Angleška beseda za mreženje je networking in vključuje ključno komponento tega početja – working. Brez dela ni jela, so ugotovili že naši modri predniki.

V BNI te silijo, da vstajaš ob nenormalnih urah

Hahaha. Ja, seveda. Rana ura je slovenskih fantov grob, iz fantov pa naredi biznismene.

Člani so večinoma ob 6.30 že na kraju sestanka, kjer spijejo kavico, si izmenjajo nekaj vljudnostnih fraz, med tem pa poslovno mrežijo. Ob 7.00 se oglasi zvonček, ki naznani začetek sestanka in eno uro in pol kasneje ga je konec. Vedno. Štiri, pet in več urni sestanki v BNI ne obstajajo.

Ti je težko zgodaj vstajati? Kaj naj ti rečem … a si želiš več posla ali ne? Če ja, potem ti rana ura ne bi smela biti problem, marveč motivacija.

BNI skuša ustvariti monopol

Hej, pa to je ja krasno. Ampak v primeru BNI si ti tisti monopolist. Vsak član ima znotraj svoje skupine popoln monopol. Če si računovodja, si edini računovodja v skupini in vse poslovne priložnosti, ki se tičejo računovodstva, pristanejo pri tebi. Če imaš avtomehanično delavnico, si edini avtomehanik v skupini in vsi se trudijo, da bi ti pripeljali čim več posla. Monopol ni slab, še posebej pa ne v BNI.

In seveda en izmed zimzelenih očitkov: BNI je prevara

No, tudi temu lahko pritrdim: člani se na vse pretege trudijo, da bi eden drugemu škodovali.

Ah, daj no. Daj, pojdi na eno srečanje (kot nečlan obiskovalec se lahko udeležiš dveh sestankov) in se na koncu vprašaj, če si zadovoljen s tem, kar ti trenutno tvoj biznis prinaša in ali bi ti morda prav prišlo več strank, več posla.

Če sta tvoja odgovora da in ne, potem seveda nisi za BNI.

Še razkritje: 4 leta sem bil član ene izmed BNI skupin. S strani BNI Slovenija nikoli nisem prejel denarja. Obratno: redno sem plačeval članarino. Za tale zapis nisem plačan, verjetno bom celo kregan s strani katerega izmed članov, kar pomeni, da so prebrali le naslov.

Dodaj odgovor

Close Menu